Turistika

Kostel

Vítáme vás srdečně v našem městě, které jste se rozhodli navštívit v rámci své dovolené nebo jím budete jen projíždět na svých toulkách za odpočinkem a poznáním.

Naše malé městečko vám nabízí nejen krásnou okolní přírodu, ale i některé historické zajímavosti, se kterými vás chceme stručně seznámit pomocí této webové nabídky.

Využijte hezké okolí k odpočinku a nabrání sil a poznejte historii malebně položeného městečka na úpatí Jeseníků.

Přejeme vám, byste si odvezli z pobytu u nás hezké vzpomínky a abyste se sem rádi vraceli.

Příjemnou dovolenou a šťastnou cestu, přátelé.

V Budišově n. B. se kříží dvě turistické trasy. Červeně značená trasa směřuje k severu do povodí sousední říčky Moravice. Přes úbočí Svatoňovického a Šibeničního vrchu se dotkne obce Svatoňovice a spolu se silnicí směřuje ke Kružberské přehradě .

Červená značka odtud pokračuje kolem Kružberský skal a řeky Moravice do kdysi hojně navštěvovaných lázní Jánské Koupele, kde je autobusová zastávka směrem na Opavu, nebo zpět do Budišova n. B.

přehrada

Modrá značka vede z obce Guntramovice údolím říčky Budišovky. Půjdeme-li však dál po cestě a za lesem odbočíte vlevo po polní cestě, přijdeme k zajímavému památníku Cesty česko-německého porozumění na místě bojiště z doby prusko-rakouských válek.

Cesta nás dál zavede ke Zlaté lípě, pod kterou dle pověsti odpočíval generál Laudon, zde narazíme na modrou značku. Od lípy vede neznačený chodník (přibližně dál ve směru příchodu) ke kráteru sopky (Červená hora 749m n. m. je osamoceným stratovulkánem. Nepočítá se přímo do soustavy Jesenických sopek, ale svojí polohou je na směru zemské pukliny jako uvedené vrchy, také charakteristikou svého složení je s nimi totožná. Zalesněný objekt hory nad Dvoreckou plošinou působí romanticky a její dobře vytvarovaný hřibovitý útvar uvnitř kráteru působí jako obelisk či pomník dávným bohům.)

Generál Laudon

Po modré značce pak pokračujeme směrem k lesu, kolem meteorologické stanice na vrcholu Červené hory a dál do Budišova nad Budišovkou (bus-vlak) /12 km/. Ve městě můžeme navštívit zajímavou geologickou expozici v Muzeu břidlice.